4x4 Racing


OFFROAD RACING HURXKENS BAEXEM

Via onze site willen we u als klant, sponsor of actief volger op de hoogte houden van de nieuwste ontwikkelingen van onze auto, race’s, uitslagen etc..

Nico Hurxkens bestuurt alweer 10 jaar de auto van OFFROAD RACING HURXENS.
Nico heeft in het verleden veel podiaplekken behaald op verscheidende soorten races en heeft hij laten zien dat het team ook met een Range Rover van bijna 1800 kg goede prestaties kan leveren.

SPONSOREN
Als volwaardig raceteam zijn wij bereid om ook voor andere bedrijven reclame te maken.
Ter promotie van uw bedrijf kunt u naar wens een sticker plaatsen, kan de auto ingezet worden op activiteiten van uw bedrijf of …

Heeft u er belang bij om ons als team te sponsoren?

Neem dan contact met ons op via de link “contact” in het hoofdmenu



GALLERIJ
Om u een beeld te kunnen geven van de prestaties van afgelopen seizoenen kunt u hieronder terugkijken naar foto’s van wedstrijden uit het verleden.

Onderstaand filmpje is vanuit onze eigen auto gemaakt op zondag 11-11-2012 tijdens de Mini Dakar in Hardenberg.





Foto's van onze auto;


WEDSTRIJDVERSLAG RACE MAASBOMMEL 7&8 SEPTEMBER 2013
Na een paar dagen rust te hebben gehad wil ik gaarne aan alle enthousiaste liefhebbers en fans een kleine reactie geven op de laatste wedstrijd in maasbommel.
Vooraf hebben wij 8 weken lang bijna constant met ons enthousiaste team iedere avond de auto onderhanden genomen om alle kleine schoonheidsfouten uit de auto te halen die ons de laatste wedstrijden getergd hadden.
Ook  voor Harry als navigator die toch ieder raceweekend vanuit Frankrijk komt opdagen was de uitdaging extreem. Hij was zelfs zo enthousiast dat hij een goede fles champagne had meegenomen.
Dit alleen al reden temeer om proberen een top drie qualificatie proberen binnen te halen, mits ons de auto niet in de steek liet.
De eerste dag begon zo extreem dat we ons stiekem afvroegen of ons spulletje wel tegen zo een spectaculaire wedstrijd bestand was. De organisatie die steeds mooiere wedstrijden fabriceert en ook hier iets unieks had samengesteld, had deze keer geen woord teveel beloofd.
Ook het enthousiaste deelnemersveld uit binnen en buitenland met meer dan dertig auto’s liet niets te wensen over.
De eerste dag met enorm veel verraderlijke stukken en risico’s lieten ook niets te wensen over.
Door de extreme regenval, en met voor ons zelfs de verkeerde banden, gaf voor ons de tweede dag, na de eerste manche het idee dat deze glibberparty niet voor ons was weggelegd. Echter de motivatie van alle andere deelnemers was zo extreem dat we gewoon probeerden er het beste van te maken.
De tweede manche begon al wat beter doordat het gehele terrein begon op te drogen.
Eindigende op een tweede plek met echt alles uit de kast te halen waren we dik tevreden.
Harry die zonder champagne naar huis ging, deelde deze mening volledig, en kon alleen maar bevestigen, op naar de volgende wedstrijd.
Offroadracing Hurxkens Baexem
Groet Nico




WEDSTRIJDVERSLAG BAJA300 MITTELDEUTSCHLAND 17-19 MEI 2012!
Na een (voor ons veel te lange) periode van afwezigheid bij het 4x4 racen zijn we weer zover dat we deel kunnen nemen aan wedstrijden en we zijn begonnen met een van de meest prestigieuze wedstrijden in Europa; de BAJA300.  Deze BAJA300 is de opvolger van de zeer bekende BAJA Saxonia.
http://www.baja300-mitteldeutschland.de
Het is een wedstrijd van 2 dagen voor motoren, quads, 4x4 wagens en all-wheel drive vrachtwagens. De rally bestaat uit twee ratings waar zowel tijd als perfecte navigatie (roadbook en kompas) beslist over winnen of verliezen. Het hele evenement vindt plaats op onverharde weg door een actieve steenkoolwinning in Midden-Duitsland.
De eerste foto's van de nieuwe auto staan op de site en ook fotos en een filmpje van de BAJA300
Nico Hurxkens: Na een aantal jaartjes pauze hebben we de draad in de off road sport weer opgepakt. Een jaar geleden kochten we een dessert warrior met werk die we als doel hadden om te bouwen op nieuwe bmw diesel techniek. Door flinke tegenslagen met de electronica besloten wij deze intern te blijven testen en dit jaar niet in te zetten. Toevallig kregen we de kans een defender te kopen die aan onze verwachtingen voldeed , en al heel ver was aangepast om dit jaar toch aan de start te gaan. Na een paar weken druk sleutelen met het hele team en de auto aan te passen in onze bedrijfskleur schreven we in voor de BAJA300 met een nieuwe navigator.
Een enorme zware wedstrijd die met een nieuwe navigator en nieuwe auto een enorme uitdaging was. De eerste dag hadden we een goede start en ondanks dat de auto erg tegenviel in stuurgedrag begon ik er steeds meer vertrouwd mee te raken en ging het dus steeds sneller. Na bijna 5 uur te rijden had ik echter het gevoel alsof het onbegonnen werk was dit soort rally’s te rijden; zowel voor het materiaal als voor de rijder een zeer zware strijd! Na de wedstrijd constateerden we dat we in het eerste stuk een aantal checkpointen gemist hadden , die een extreme straftijd van 180 minuten met zich mee bracht. Ondanks de straftijd werden we echter toch nog 25 ste (van de 125 auto’s).
De tweede dag zijn we aan de start rustig aan begonnen om op zeker te gaan zodat we geen checkpointen zouden missen. Doordat de combinatie auto en nieuwe navigator steeds beter begon te werken presteerden we het om op een eindtijd bij de eerste 5 uit te komen en voelde mij zelf zo goed dat ik zoveel motivatie gekregen had en redelijk fit uit de wedstrijd kwam. In het eindklassement zijn we op een 16e plaats uitgekomen.
Door het enorme enthousiasme in ons team zijn we nu druk bezig de defender, die enorm goed bevalt, nog met een aantal aanpassingen verder te verbeteren.
Ook word er enorm hard gewerkt aan de Dessert Warrior, zodat deze misschien nog dit jaar ingezet kan worden in wedstrijden.
Ook zijn we druk bezig met subsidieaanvragen uit te zoeken omdat de auto in de wedstrijd 200 liter brandstof wegslurpte op 250 km.
Wordt vervolgd
Nico Hurxkens.


Hieronder ziet u een aantal foto´s van onze auto tijdens de BAJA300
race en een filmpje waarbij wij aan de start even te zien zijn. Het filmpje geeft een goed beeld van de zwaarte van de baan.